29 Oktober, 2010

Antara Tawar Hati, Wang dan Arahan Pengurus.

Salam,

Sudah beberapa hari telah ku fikirkan tentang permasalahan ini. Nak terima tawaran ini atau menolak secara baik. Telah ku tanyakan pada rakan dan teman sekarja, dan semuanya menyuruh ku ambil tawaran itu tanpa berfikir panjang.

Sememangnya masa perkhidmatan ku agak panjang, jika di izinkan Allah. berpuluh tahun lagi, namun sejarah dan luka yang lalu membuat aku serba salah.

Tugas yang ditawarkan untuk ku, bukan asing bagi ku. Malah aku pernah berada dalam situati itu, dan sekarang ini pun terlalu hampir dengan tugas itu. Cuma bait bait luka dan kenangan bagai sering terbayang takala pengurus ku menawarkan tugasan itu.

Bak kata pepatah, memotivasikan orang lain lebih mudah daripada motivasi diri. Pengalaman, sejarah dan perasaan menjadi berat timbangan dalam motivasi diri. Namun, cabaran dan ilmu itu pasti ada dengan tugasan yang dilaksanakan.

Wang, itu satu motivasi. Dengan wang juga ramai yang kecundang dan berjaya. Maka wang bukan segalanya, miskipun wang pencetus segalanya.



Berat atau ringan arahan pengurus itu bergantung pada keadaan, aku kurang pasti sebenarnya adakah ia arahan atau pelawaan. Mengikut kata ramai, pengurus ku ini lebih pada arahan apa saja yang keluar dari mulut dia. mahu tak mahu kena telan laa.

1 ulasan:

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)